نام، كنيه و القاب نام و كنيه امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف)
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
اللهم كن لوليك الحجه بن الحسن صلواتك عليه و علي آبائه في هذه الساعه و في كل الساعه وليا و حافظا و قائدا و ناصرا و دليلا و عينا حتي تسكنه ارضك طوعا تمتعه فيها طو
نام، كنيه و القاب

نام و كنيه  امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) همان نام و كنيه پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله وسلم) است و در برخي از روايات از بردن نام ايشان تا هنگام ظهور، نهي شده است.

لقب‌هاي مشهور آن حضرت عبارتند از: مهدي، قائم، منتظَر، بقية‌الله، حجّت، خلف صالح، منصور، صاحب الامر، صاحب الزمان و ولي عصر كه معروف ترين آن‌ها «مهدي» است.

هر يك از اين لقب ها، بيانگر پيام ويژه‌اي درباره آن بزرگوار است.

آن امام خوبي‌ها را «مهدي» گفته‌اند زيرا كه هدايت شده‌اي است كه مردم را به سوي حق مي‌خواند و «قائم» خوانده‌اند چون براي حق، قيام خواهد كرد و «منتظَر» ناميده‌اند زيرا كه همگان در انتظار مقدم اويند و «بقية اللّه» لقب داده‌اند چرا كه باقيمانده حجت‌هاي خدا و آخرين ذخيره الهي است.

«حجّت» به معني گواه خدا بر خلق و «خلف صالح» به معني جانشين شايسته براي اولياء خداست. او «منصور» است چون از سوي پروردگار ياري مي‌شود و «صاحب الأمر» است چون امر ايجاد حكومت عدل الهي به عهده اوست. «صاحب الزمان و ولي عصر» نيز به معني آنست كه او حاكم و فرمانرواي يگانه زمان است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

ما منتظر صبح شب یلداییم دستی به دعا تا فرج فرداییم . . .
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و آدرس یامهدی.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 110
بازدید ماه : 108
بازدید کل : 28310
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com